چطور کمتر کار کنیم؟

0

امروز کار کردن و رفتار سازمانی بخش مهمی از زندگی افراد است و باعث شده است تا افراد زمان زیادی را صرف آن کنند اما آیا واقعا برای موفقیت باید زیاد کار کرد و فردی که در سازمانی مشغول به فعالیت است، برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود باید حتما زیاد کار کند؟ روانشناسی سازمانی و صنعتی در خصوص رفتار سازمانی به موضوع کار کردن اینگونه میپردازد.

از دیدگاه رفتار سازمانی، کار کردن زیاد دلیل بر موفقیت بیشتر نیست. به این معنی که لزومی ندارد شما خیلی کار کنید تا به نتیجه دلخواه تان برسید، شما باید بتوانید هوشمندانه کار کنید و نه اینکه زیاد کنید. روانشناسی سازمانی برای این موضوع راهکارهایی را ارائه میدهد و باور دارد افراد میتوانند با کار کمتر به نتیجه بهتری برسند، به شرط آنکه بدانند کار کمتر به معنای کار نکردن نیست، بلکه باید هوشمندانه تر کار کرد.

روشهایی که در این حوزه پیشنهاد میشوند، در چند دسته قرار میگرند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد.

1-مدیریت زمان

Image result for time management

مدیریت زمان یکی از روشهایی است که به شما کمک میکند، با کار کمتر به نتیجه بیشتری دست یابید.  اما این روش را چگونه بکار ببرید؟

گام اول: غرق شدنک این گام به این معنا است که تلاش کنید در زمانی که در حال انجام کاری هستید، در آن غرق شوید و با تمرکز بالا روی اجرای آن تمرکز داشته باشید. هز قدر بتوانید با تمرکز بیشتر روی کاری بایستید، امکان آنکه آن کار با سرعت بالاتری انجام شود، بیشتر است.

گام دوم: اولویت بندی انجام دهید.

اگر برتامه آزادی داشته باشید و هر زمان به هر کاری دلتان خواست برسید، این کار سبب میشود تا زمان زیادی را صرف کارهایی کنید که الزاما اهمیت لازم را نداشته اند و بعد از اتمام آنها نیز در بهترین حالت اثرات کمی بر روی نتایج خواهند داشت.

سعی کنید هر هفته و هر روز یکبار الویت هایتان را مشحص کنید و تصمیم بگیرید چه کاری را باید در ابتدا انجام دهید. این الویت بندی سبب میشود در زمان انجام کارها، زمانی صرف انتخاب برای انجام کارها نگذارید و صرفا کارها را انحام دهید.

پست های مرتبط

کوچینگ ارتباط

کوچینگ چیست؟

گام سوم: از ابزارهای مدیریت زمان استفاده کنید.

تقویم های دیجیتال یا برنامه هایی که به شما در کنترل پروژه هایتان کمک کند، میتواند سبب شود با تمرکز بیشتر و دقت بالاتر کارها را انجام دهید.

2- محدود ساختن شبکه های اجتماعی

Related image

یکی از مسائلی که سبب میشود شما مجبور باشید برای انجام کاری دائما تمرکز کرده و گاهی اوقات کار را از اول آغاز کنید، تمرکز شما بر روی شبکه های اجتماعی هستند. این شبکه های اجتماعی باعث میشوند تا مجبور باشید هر بار با پاسخ دادن به آنها، خیلی از کارها را کنار بگذارید و مجدد از ابتدا شروع کنید.

رواشناسی صنعتی به شما توصیه میکند این کار ها به زمان مشحصی موکول کنید و در انجام کارهایتان با تمرکز بیشتری پیش بروید. این روند مانع از دوباره کاری های خواهد شد که در طولانی مدت سبب ایجاد کار اضافه برای شما میشود. روانشناسی صنعتی پیشنهاد میکند تا از روشهای زیر در این راستا استفاده کنید:

گام اول: زمانهای استفاده از شبکه های اجتماعی تان را محدود کنید و برای انجام کارها زمان اختصاص دهید و به این نکته توجه داشته باشید که رسیدگی دائمی به آنها جز وظایف شما نیست و احتمالا بر نتایج شما هم تاثیر مستقیم نخواهد داشت.

گام دوم: شبکه های اجتماعی تان را محدود کنید. لزومی ندارد شما در همه شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید و به همه شبکه به اندازه یکسان رسیدگی کنید برای خودتان الویت رسیدگی به شبکه های اجتماعی ایجاد کنید.

این روشها و روشهای دیگری که در ادامه ارائه میشوند به شما کمک میکنند تا با کار کمتر نتایج بیشتری به دست بیاورید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.